PROFIL-COPY
IRODA ÉS MÁSOLÁSTECHNIKAI KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÓ
KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
2022.



ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.
A PROFIL-COPY IRODA ÉS MÁSOLÁSTECHNIKAI KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG üzemelteti a www.profilcopy.hu weboldalt. Kérjük látogatóinkat, hogy a weboldal használatát megelőzően olvassák el használati feltételeinket.


AMENNYIBEN A HASZNÁLATI FELTÉTELEINKKEL NEM ÉRTENEK EGYET, KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!


A PROFIL-COPY IRODA ÉS MÁSOLÁSTECHNIKAI KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG (továbbiakban: PROFIL-COPY KFT.) által forgalmazott termék(ek) megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződés Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el.


1. § CÉGADATOK
A Kereskedő neve: PROFIL-COPY IRODA ÉS MÁSOLÁSTECHNIKAI KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
A Kereskedő képviselője: Heizlerné Kismándor Tímea ügyvezető
A Kereskedő székhelye: 6722 Szeged, Mars tér 15. B. ép.
A Kereskedő levelezési címe: 6722 Szeged, Mars tér 15. B. ép.
A Kereskedő Cg. száma: 06 09 006311 (Vezetve a Szegedi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.)
A Kereskedő adószáma: 11819613-2-06
A Kereskedő KSH számjele: 11819613-3312-113-06
A Kereskedő bankszámlaszáma:
 10102842-16751100-01003003 (Budapest Bank Zrt.)
 10300002-10665464-49020018 (MKB Bank Nyrt.)
A Kereskedő telefonszáma: + 36 30 689 47 69, + 36 62 477 584
Ügyfélszolgálat elérhetősége: minden munkanapon 08:00 – 16:30 között
Email: webshop@profilcopy.hu
A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
ALGONET Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
6500 Baja, Kodály u. 11. fszt. 3.
Cégjegyzékszám: 03 09 106741
Adószám: 11577322-2-031132
Email: algonet@algonet.net


2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
a.) Kereskedő: PROFIL-COPY KFT. aki üzemelteti a www.profilcopy.hu weboldalt.
b.) Vásárló: aki PROFIL-COPY KFT. által üzemeltetett www.profilcopy.hu weboldalt használja és/vagy a weboldalon keresztül vételi ajánlatot tesz (terméket rendel vagy vásárol).
c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
e.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
f.) Termék: a weboldal kínálatában szereplő és a weboldalon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.
g.) Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségü Társaság
2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
E-mail: managementgroup@gls-hungary.com
3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
a.) A kereskedő webáruházában található termékeket telefonon, e-mailen vagy interneten keresztül vásárolhatja meg az alábbiak szerint:
Telefon: + 36 30 689 47 69, + 36 62 477 584
E-mail: webshop@profilcopy.hu
Internet: www.profilcopy.hu
A vevőszolgálat rövid szöveges üzeneteket (SMS) nem fogad.
b.) Amennyiben a megrendelésre telefonon vagy e-mail útján kerül sor akkor a megrendeléshez a személyes adatokon (név, lakcím, szállítási cím és az elérhetőségi /telefonszám, e-mail/ adatok) kívül az alább megjelölt további adatokra lesz szükség:
– termék megnevezése és a kívánt darabszám,
– szállítási mód és fizetési mód megadása akként, hogy a telefonos megrendelés esetén banki átutalással történő fizetést nem áll módunkban biztosítani,
– bármilyen olyan információra ami a megrendelés szempontjából elengedhetetlen.
c.) A kereskedő webáruházában történő vásárlásnak nem feltétele a vásárló érvényes regisztrációja.
d.) Kizárólag a szerződéses partnereink részére biztosítunk regisztrációs lehetőséget. Szerződéses partnereink részére a szerződésben rögzítettük a felhasználónevet és a jelszót, amellyel a webáruházba történő belépés lehetséges. Kérjük, amennyiben Ön nem szerződéses partnerünk ezen rendelkezést hagyja figyelmen kívül.
e.) Amennyiben a vásárló megrendelést kíván leadni azzal egyidejűleg az üres négyzetben be kell jelölnie azt, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit ismeri, azt elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti.
f.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
g.) A szerződés nyelve a www.profilcopy.hu weboldalon történő vásárlás esetén magyar.
h.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a www.profilcopy.hu webáruházban történő véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után.


4. § A MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
a.) A kereskedő webáruházában történő vásárlásnak nem feltétele a vásárló érvényes regisztrációja, amennyiben nem kíván regisztrálni a megrendelésre enélkül is sor kerülhet. b.) A kiválasztott terméket a darabszámok beírása után a ” Kosárba ” gombra kattintva teheti a bevásárlókosárba akként, hogy ezzel egyidejűleg az alábbi üzenet jeleik meg: „ A kiválasztott termék a kosárba került. ” A vásárlást folytathatja illetve a kosár tartalmát is megtekintheti a megfelelő gombra kattintással.
c.) A kosár az oldal jobb tetején található. Kattintson a „ Kosár megjelenítése ” gombra és megjelenik a kosár oldal. A kosárban lévő termékeknél a kosár oldalon is törölheti és módosíthatja „ + ” és „ – ” gomb megnyomásával a darabszámokat. Ha egy adott terméket törölni szeretne a bevásárló kosarából, akkor kérjük kattintson a ” Termék törlése a kosárból ” gombra. Amennyiben a kosár tartalmát frissíteni szeretné kattintson a „ FRISSÍTÉS ” gombra. d.) A kosár oldal jobb sávjában van lehetőség a személyes adatok megadására. Kérjük, adja meg (cégnevét) nevét, lakcímét, a szállítási címet az e-mail címet és a jelen ÁSZF megismerése után jelölje be a négyzetet.
e.) A kosár oldal jobb sávjában van lehetőség a szállítási és fizetési mód kiválasztására. Kérjük, válasszon a felkínált lehetőségek közül:
– futárszolgálattal történő szállítás (amely plusz költséget jelenthet)
– személyes átvétel
– banki előre utalás a 10102842-16751100-01003003 (Budapest Bank Zrt.) sz. vagy 10300002-10665464-49020018 (MKB Bank Nyrt.) sz. bankszámlára
– személyes átvétel esetén készpénzes fizetés az üzletben
– utánvét (készpénzben vagy bankkártyával) (amely plusz költséget jelent)
Felhívjuk a figyelmét, hogy Szeged területén belül INGYENES személyes átvétel és KÉSZPÉNZFIZETÉS lehetséges a PROFIL-COPY KFT. székhelyén a 6722 Szeged, Mars tér 15. B. ép. sz. alatt.
f.) Ha a banki átutalás opciót választja, akkor a vételár beérkezése után indítjuk a csomagot. g.) A szállítással vagy az egész rendelési folyamattal kapcsolatos esetleges megjegyzéseit is itt közölheti. h.) A rendelést a ” Megrendelés megerősítése ” gomb megnyomásával összesítheti akként, hogy a megrendelés áttekintése után a „ Megrendelés ” gomb megnyomása a megrendelést véglegesíti és fizetési kötelezettséget keletkeztet, amelyről az oldal tájékoztatást ad.
i.) Az Ektv. 6. § (2) bekezdésének megfelelően tájékoztatjuk, hogy a rendelési folyamat befejezése után egy megerősítő levelet kapnak vásárlóink. Ügyfélszolgálatunk ezután leellenőrzi a megrendelést és 24 (huszonnégy) órán belül visszaigazolja azt egy újabb email formájában. Abban az esetben is értesítést kap ügyfélszolgálatunktól, ha rendelésével kapcsolatban bármilyen probléma merülne fel.
j.) Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg 24 (huszonnégy) órán belül, akkor hibás e-mail címet adott meg kérjük ezt haladéktalanul ellenőrizze le. k.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött. Kérjük a visszaigazoló levélben található információkat és adatokat ellenőrizze le, figyelemmel arra, hogy a kereskedő ennek megfelelően fog teljesíteni.
l.) Érvénytelen rendelés: Amennyiben valamely a megrendelés teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges adat hiányzik pl. a pontos számlázási, vagy szállítási cím. Amennyiben a bevitt adatokban hibát észlelünk, haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot.
m.) Rendelés visszavonása/törlése: Ha rendelésének leadását követő 12 (tizenkét) órán belül úgy dönt, hogy mégsem kéri a megrendelt termékeket, vagy a termékek egy részét, akkor ezen szándékát kérjük emailben (webshop@profilcopy.hu) haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunk felé, hogy rendelését módosíthassuk, melyről visszaigazoló emailt küldünk.
n.) Adatbeviteli hibák kijavítása: Ha tévesen adta meg adatait a webáruházban, vagy az adatai időközben megváltoztak és azokat javítani szeretné, kérem haladéktalanul vegye fel az ügyfélszolgálattal a kapcsolatot a webshop@profilcopy.hu elektronikus levelezési címen.


5. § TERMÉKEK, ÁRAK, KÖLTSÉGEK
a.) A webáruházban utángyártott nyomtatópatronok/tonerek is megvásárolhatóak. Ezen termékek a számítógép frissítése esetén letiltásra kerülhetnek a nyomtató által. Kérjük amennyiben ezen termékeket használja a számítógépét (nyomtatóját) ne frissítse az esetleges kellemetlenségek elkerülése végett. Amennyiben a számítógép (nyomtató) frissítés után letiltja az utángyártott nyomtatópatront/tonert, azon körülmény nem értékelhető a vállalkozás terhére.
b.) A weboldalon található termékek jellemzőit, lényeges tulajdonságait a konkrét termék mellett, a termék információs oldaláról tudható meg részletesen.
A weboldalon az egyes termékek mellett megjelenített képek általában a tényleges árut ábrázolják, amennyiben ettől jelentős eltérés van, az a termék / kép mellett feltüntetésre kerül.
c.) A mindenkori vételár, – vagyis az áruért a fogyasztói forgalomban fizetendő bruttó ár – az információs oldalon az áru mellett található. A webáruházban feltüntetett vételár magában foglalja az ÁFA összegét, – de figyelemmel céges vásárlóinkra – az ÁFA összege külön is megjelölésre kerül. A webáruházban feltüntetett vételár nem tartalmazza a szállítási költséget és az utánvét költségét. Ezek a költségek a megrendelés véglegesítése előtt a „ kosár/pénztár ” oldalon a vásárló számára láthatóak lesznek.
d.) A kereskedő nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen/árazási hibán/stb. alapuló megrendelések törlésére azaz a kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától. A kereskedő az árváltoztatás jogát fenntartja.
e.) Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
h.) Az utánvét fizetési mód választása esetén 400 Ft, azaz Négyszáz forint készpénzkezelési költséget számol fel a kereskedő, mely összeget a számla tartalmazza.
i.) Amennyiben a vásárló a termék vételárát előre utalással kívánja kiegyenlíteni, kérjük, hogy a vételárat PROFIL-COPY KFT. Budapest Bank Zrt. -nél vezetett 10102842-16751100-01003003 számú vagy az MKB Bank Nyrt. -nél vezetett 10300002-10665464-49020018 sz. bankszámlájára fizesse meg.
j.) A vásárló kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a vásárló csak a kereskedő előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a kiszállított termék vételárát a vásárló nem tudja megfizetni, vagy az áru a kereskedőnek fel nem róható okból nem adható át, a vásárló köteles a kereskedőnek megfizetni a megrendeléssel és szállítással kapcsolatos költségeit.
k.) A „ Raktáron nem lévő termék ” esetén kérjük vegy fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a részletek (pl. várható szállítási idő) miatt.
l.) Átvételkor a vásárló kötelessége a termék ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és/vagy minőségi kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell.


6. § SZÁLLÍTÁS
a.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségü Társaság
2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
E-mail: managementgroup@gls-hungary.com
b.) A vásárló köteles az átvétel időpontjában a termék külső sérülésmentes csomagolását és a csomagolásban található terméket tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációt a kereskedő nem fogad el. A futárnak adott átvételi elismervény aláírásával a vásárló elismeri a sérülésmentes csomag átvételét, és a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. A számlát a csomagban helyezzük el, amelyen ellenőrizhetőek a cikkszámok, darabszámok. Az esetleges szállítás közbeni sérülésekkel kapcsolatos reklamációkat csak, a sérülésről felvett jegyzőkönyv birtokában tudjuk kezelni.
c.) Amennyiben a vásárló bármilyen külsérelmi nyomot vél felfedezni a csomagoláson, a futár jelenlétében bontsa fel a küldeményt, és ellenőrizze le, hogy a csomagoláson belül a termék sérülésmentes és hiánytalan, csak ezt követően írja alá az átvételt. A futár sérült csomag esetén köteles megvárni és elősegíteni a tételes átvételt és átvizsgálást.
d.) Amennyiben a vásárló hiányt vagy sérülést észlel kérjük, hogy azt 24 (huszonnégy) órán belül jelezze az alábbi elérhetőségeken:
A Kereskedő levelezési címe: 6722 Szeged, Mars tér 15. B. ép.
E-mail: webshop@profilcopy.hu
A GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségü Társaság a kiszállítást megelőzően értesítést küld a vásárló részére a kézbesítés várható időpontjáról, a megrendelésben megadott elérhetőségeken. A vásárló felelőssége gondoskodni arról, hogy az adott időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24 (huszonnégy) órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára.
e.) Amennyiben az áru kiszállítás során a kézbesítés sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz az áru kiszállítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy a vásárlónak felróható sikertelen kiszállítás költségét a vásárló tartozik viselni.
f.) A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a vásárlóra akkor száll át, amikor vásárló a megrendelt terméket átvette.
g.) A szállítás költségei:
Minimális rendelési érték: Nincs minimális rendelési érték. Személyes átvétel: A kereskedő INGYENES lehetőséget kínál arra, hogy a megrendelt termékeket a fogyasztó az alábbi helyen személyesen átvehesse:
PROFIL-COPY KFT. 6722 Szeged, Mars tér 15. B. ép.

Csomagszállítási díjak (bruttó): (bruttó) 1-70.000 Ft -os összértékű megrendelés esetén: 2.950 Ft (bruttó) 70.001 Ft -os összértékű megrendelés felett a kiszállítás INGYENES! Utánvételes fizetési opció esetén bruttó 400 Ft, azaz Négyszáz kerül felszámolásra! h.) Amennyiben egymás után több rendelést ad le, de a szállítást egyszerre kérné, minden esetben jelezze a korábbi rendelés(ek) számát is. Minden beérkező érvényes rendelést külön kezelünk és teljesítünk! Csak akkor tudjuk összevonni a rendeléseket, ha ezt a megjegyzés rovatban kérik és jelzik, hogy melyik rendeléssel kívánják összevonni azt. Ezen kérését külön, az ügyfélszolgálatunknak küldött email vagy telefonhívás formájában is megteheti. i.) Honlapunkon keresztül jelenleg csak magyarországi szállítási címre szóló megrendeléseket tudunk rendelési rendszerünkkel befogadni, de szállítás lehetséges más országba is, ezért kérjük, hogy amennyiben Magyarországon kívülre szeretne termékeket rendelni, lépjen kapcsolatba velünk és így emailben vagy telefonon rendelését leadhatja, valamint tájékoztatni tudjuk a konkrét szállítási költségekről.


7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.
e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.


1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG:
a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A hibás teljesítési vélelem szerint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket a kereskedő nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
b.) Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
c.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak (vásárlónak) a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
d.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
e.) Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
f.) A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
g.) A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
h.) Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.


2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG:
a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
e.) Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.


3./ JÓTÁLLÁS:
a.) Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a weboldalon árusított termékek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet mellékletében felsorolt termékek körébe tartoznak.
b.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
c.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
d.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:
 10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.
e.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
f.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
g.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
h.) A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
i.) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
j.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
k.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
l.) A jótállási igény érvényesítése:
– A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
– A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
– Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
– Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
– Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
12
– Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
– Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a 30 (harminc) napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
– A fentiek szerinti előírás az 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
– A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
– Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
– Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


8. § PANASZKEZELÉS
a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről. Minden beérkezett reklamációra és panaszra reagálunk és minden általunk, illetve szállítónk által elkövetett hiba vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – vásárlóink érdekeit szem előtt tartva – járunk el. b.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe: 6722 Szeged, Mars tér 15. B. ép.
E-mail: webshop@profilcopy.hu
c.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. d.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni. e.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli. f.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10. Telefon: +36-28/529-190 E-mail: ugyfel@szegedvaros.hu
Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. Postacím: 6701 Szeged, PF: 542. Telefonszám: +36 62 680 530 Telefax: +36 62 680 531 E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu További információ: http://www.kormanyhivatal.hu/ g.) Békéltető testület: A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § – 37/A. § tartalmazza. A békéltető testületek felsorolása: Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532 Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 E-mail cím: info@csmkik.hu Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Telefonszáma: 06-1-269-0703 Fax száma: 06-1-269-0703 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 E-mail cím: kamara@tmkik.hu Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 E-mail cím: vmkik@vmkik.hu Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 814-111 Fax száma: (88) 412-150 E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu h.) Európai Bizottság online vitarendezési platform: A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: Hivatkozás: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
i.) Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
a.) Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
b.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja.
A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza.
A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
c.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
d.) Felhívjuk a figyelmét, hogy a fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
e.) A kereskedő jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.
f.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.
h.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.


10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
a.) A kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is.
Ha a kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók egy meghatározott csoportjára irányul, az adott csoport tagjaira általánosan jellemző magatartást kell figyelembe venni.
b.) A kereskedő semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:
– az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
– az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
– bármilyen adatvesztésért;
– bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
– a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.


11. § ADATVÉDELEM
PROFIL-COPY KFT. kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
Az Adatvédelmi Tájékoztató a weboldalon elérhető.


12. § SZERZŐI JOG
a.) A honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állhatnak.
b.) A kereskedő a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a honlapon, valamint a honlapon keresztül elérhető termékek/szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
c.) A honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a kereskedő előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
d.) A jelen ÁSZF -ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot fogyasztónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek bármely használatára, hasznosítására.
A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a kereskedő előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
e.) A honlapon található tartalomról csak linkelt hivatkozással lehet információkat felhasználni az interneten, a következő feltételek betartása mellett:
 Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek az adott tartalmi elemre kell mutatnia.
– A www.profilcopy.hu fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása nem engedélyezett.
– A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a www.profilcopy.hu vagy a kereskedő támogatja az adott oldalon kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását, kivéve, ha erről a kereskedővel kötött írásbeli szerződés másképpen rendelkezik.
– A linkelő honlap nem tartalmazhat valótlan információt a kereskedő és a linkelő honlap fenntartója között fennálló jogviszonyról.
– A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat.
– A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a kereskedő jogosult a honlapra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.
f.) A kereskedő fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.profilcopy.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a kereskedő adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjainak visszafejtésére irányul kivéve, ha erre a kereskedő külön engedélyt ad.
g.) Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a kereskedő adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.


13. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
a.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a mindenkori fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak.
b.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit PROFIL-COPY KFT. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba akként, hogy a kereskedő a módosított ÁSZF -et legalább a hatályba lépés előtt 15 (tizenöt) nappal korábban az internetes honlapján közzéteszi.
c.) A PROFIL-COPY KFT. internetes honlapját (www.profilcopy.hu) látogató vásárlók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.
Amennyiben a vásárló jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a weboldalakat és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
Szeged, 2022. január 01.
……………………………………………..
PROFIL-COPY KFT.
(képviseli: Heizlerné Kismándor Tímea ügyvezető)

 

 

 


1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
– elállási/felmondási nyilatkozatminta –
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)


Címzett:
cégnév:
székhely:
Cg:
adószám:
Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………..
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………….

Kelt:…………………………………

……………………………………….
              aláírás